وبلاگ شخصی

چند قطعه برگه برای یاد داشت نوشته ها و خاطرات...

وبلاگ شخصی

چند قطعه برگه برای یاد داشت نوشته ها و خاطرات...

به نام ایرانی اسلامی ، به کام شیادی! (2)

دوشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۴۰ ب.ظ


برای ازبین بردن جرم دندان اعمال زیر را انجام دهید.
 1-مقدار یک لیوان آب نمک  آماده نمایید .
2-به آب نمک های تهیه شده یک قاشق چای خوری سرکه سیب اضافه کنید.
3-مقداری آب نمکی که با سرکه مخلوط شده در داخل دهان خود بریزید و با مسواک خود مسواک بزنید.
4- شستشوی دندان خود را با آب نمک و سرکه هر ماه یک بار انجام دهید. به این ترتیب شما دندان های سفید مرتبی خواهید داشت و به  دندانپزشک نیازی نخواهید داشت.
زکات علم نشرآن است... ابوعلی سینا

 *رابطه نمک و دندان چیست ؟*
🌹 تمام کسانی که جهت دندانهای خوداز نمک استفاده میکنند و کرده اند
  نه دندان خرابی دارند نه مشکل معده دارند و نه مشکل تیروئید نمک را بشناسیم بهترین نوع نمک نمک سیلیتک است که همان نمک سنگ یا نمک دریاست
آیا میدانید نمک طبیعی و دست نخورده بشر ،فشار خون را تنظیم میکند و حتی فشار بالا را پایین میاورد ،امتحان کنید !
آیا میدانید فقط شورکردن دهان هنگام خواب و قبل و بعد از هر وعده  غذایی از تخمیر آن و فساد دندان جلوگیری میکند و حتی میکروب معده را هم از بین میبرد.   موفق باشید   🌹دکتر  روشن ضمیر"   


این نوشته ای هست که منتشر کرده اند. حالا جملاتش رو باهم بررسی میکنیم.

قبلش لازمه یه توضیحی بدم. ترفند افرادی که دنبال گول زدن هستن و میخوان حرف غلطشون رو القا کنن اینه که، اون را با عبارت صحیح مخلوط میکنن. شما میبنی قسمتی از حرف درسته، ناخودآگاه ذهنتون به درست بودن قسمتی که نمیدونی حکم میکنه. و در واقع با گفتن بدیهیات اول گارد شما رو میشکونه و بعد حرفاش رو وارد میکنه.

1- "پوسیدگی دندان با حیله و نیرنگ کمپانی های غربی با تولید خمیردندان های شیرین بوجود آمده تا بتوانند لوازم دندان پزشکی و دندان های پلاستیکی بفروشند."

اول  این که کمپانی های غربی دنبال سودشون هستند عبارت درستی است. همان طور که همه کمپانی ها اگر عقلی داشته باشن دنبال سودشون هستن. ولی این که اخلاق کمپانی های کشور ما بهتره یا اروپایی ها نیاز بررسی مفصل داره و خارج بحث ماست. اما این که پوسیدگی با تولید خمیردندان اون ها بوجود آمده غلط است. حضور پوسیدگی در انسان ها هزاران سال قبل از تولید خمیردندان ها وجود داشته. وجود پوسیدگی سیزده هزار سال پیش در فسیل انسان های اولیه یافت شده. ضمن این که در خیلی از حیوانات هم پوسیدگی دندان وجود داره. احتمالا حیوانات که شبانه از خمیردندان های غربی استفاده نمیکنند! به علاوه بسیاری افرادی که از خمیردندان بواسطه این حرف ها استفاده نکردن هم هستن که دندان هاشون پوسیده میشه. خودم نمونه هاش رو داشتم.

دوم  نگارنده سواد و دانش کافی در این زمینه نداشته که هر چیز شیرین، پوسیدگی دندان ایجاد نمیکند. مثلا شیرین کننده های غیرقندی داریم که پوسیدگی ایجاد نمیکنند. حتی انواعی از قندها هم پوسیدگی ایجاد نمیکنند. و هیچ کدوم از خمیر دندان های معروف در بازار دارای قندهای پوسیدگیزا مثل گوکوز یا فروکتوز و ... نیستن و این واضحه.اجزا تشکیل دهنده خمیر دندانهای معتبر روی خود تیوبش نوشته شده.

سوم این که نگارنده حتی در زمینه مواد سود آور برای کمپانی های لوازم دندانپزشکی هم اطلاعی نداشته و نمیدونسته که مواردی که سود اصلی این شرکت ها رو تشکیل میده، دندان پلاستیکی! نیست.ادامه

نظرات  (۱)

آقای دکتر شما خیلی اشتباه کردید من هم ازآب نمک استفاده می کنم ودندان های سالمی دارم مطلب شما اشتباه است وبا آب نمک هیچ دندانی خراب نمی شود

فقط دانشگاه دندان پزشکی تعطیل می شود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی