وبلاگ شخصی

چند قطعه برگه برای یاد داشت نوشته ها و خاطرات...

وبلاگ شخصی

چند قطعه برگه برای یاد داشت نوشته ها و خاطرات...

به نام ایرانی اسلامی ، به کام شیادی! (1)

يكشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۴۴ ب.ظ

دوستم اومد و نشست روی یونیت.

طوق دندان هاش به حدی سیاه بود که تا حالا ندیده بودم. حفره های بزرگ شکسته شده داشت. گفتم عزیزم چرا این طوری آخه؟ گفت طب سنتی میگه خمیر دندان و فلوراید برای دندان مضره و من  کف دریا!(نمک دریا) استفاده میکنم. خیلی متاثر شدم. براشون در دو جلسه جرم گیری کردم. و روش صحیح بهداشت دهان و دندان رو در سه جلسه گفتم.

چند روز پیش در یه گروه تلگرام ، این متن زیر (نارنجی) رو دیدم و باز هم متاثر شدنم تکرار شد! آخه چرا این قدر باید راحت با سلامت مردم بازی کنند.(ناگفته نماند که روش رایج فعلی دندانپزشکی ما مطمئنا ایرادات جدی داره و در کشورهایی که ما ازشون تقلید میکنیم شبیه ما انجام نمیشه، مثل خیلی چیزهای دیگر که از غربی ها گرفتیم ولی ناقص و اشتباه گرفتیم. ولی این دلیل نمیشه که به دلیل این خلا، مشتی چرند و پرند و طنز خنده دار به اسم طب سنتی تحویل مردم بدیم). دوست داشتم با هم متن زیر رو بخونیم و در مورد جملاتش صحبت کنیم تا متوجه بشیم این آقایون به فکر سلامت مردم اند یا دنبال منافع شخصی شون و شیادی؟. قسمت اول متن این بود:(کلمات اضافی متن که نامربوط بود حذف شده)

"کارشناس آموزش ابتدایی  با 30 سال سابقه تدریس : پرده از راز خرابی دندان برداشت.
پوسیدگی دندان با حیله و نیرنگ کمپانی های غربی با تولید خمیردندان های شیرین بوجود آمده تا بتوانند لوازم دندان پزشکی و دندان های پلاستیکی بفروشند اگرمی خواهید برای همیشه دندان های سالمی داشته باشی.
این تحقیق  را که توسط آقای  دکتر  روشن ضمیر    بطور عملی کار شده در طول مدت سیزده سال ، به علت اینکه دانش آموزان ایشان  و خود ایشان هر روز مسواک می زدند، باز دندان های آنها خراب تر می شد و ایشان مواد مختلف زیادی را امتحان کردند تا اینکه موفق شدند با این روش پوسیدگی دندان را بطور کامل و برای همیشه از بین ببرند.                                                                                                 

عامل پوسیدگی دندان خمیر دندان است!
اگر خواسته باشید دندان های سالم داشته باشید باید دندانهای  خود را فقط با آب نمک مسواک بزنید تا هیچ وقت نیاز به دندان پزشک نداشته باشید چون آب نمک  باعث  خنثی شدن اسید می شود و اسیدهایی که از مواد غذایی موجود در دهان بوجود می آید را از بین می برد. دیگر اسیدی در دهان باقی نمی ماند که باعث خرابی دندان شود و وقتی شما با خمیردندان مسواک می زنید خود خمیر دندان  با دارا بودن مواد قندی باعث تولید اسید در دهان می شود. درنتیجه این اسید تولید شده باعث خرابی دندان می شود  و شما هر وقت که صورت خود رامی شویید مقداری آب نمک در دهان  قرقره کنید و یا با مسواک  دندان های خود را با آب نمک  مسواک بزنید

تا علاوه بر سلامتی دندان خود باکتری ها و ویروسی های دهان خود را از بین ببرید چون دانشمندان بررسی کرده اند که حدود 500 نوع باکتری و ویروس در دهان انسان وجود دارد که با آب نمک از بین می رود و هیچنین آب نمک باعث می شود که شما هیچ وقت به  بیماری سرما خوردگی دچار نشوید. با توجه به اینکه  بچه های ما  در دوره ابتدایی چون با خمیردندان مسواک می زنند، بیشتر دندان هاشان خراب است و اگر آنها یاد بگیرند که فقط چند بار در شبانه روز آب نمک قرقره کنند و دندان هاشان را با آب نمک مسواک بزنند دندان های آنها هرگز خراب نخواهدشد.

همان طور که می دانید آب دریا شور است و این به این علت است تا آب دریا هیچ وقت اسیدی نشود و آب دریاها همیشه، برای استفاده موجودات دریایی مفید باشد و اگر آب دریا شور نمی بود، می گندید و باعث خرابی دندان های موجودات دریایی می شد. شما فکر کنید اگر دندان یک کوسه یا نهنگ که عمری بسیار طولانی دارد خراب می شد چه اتفاقی می افتاد.
شما می توانید با درست کردن مقداری آب نمک در یک ظرف نوشابه خانواده، آن را با یک لیوان کوچک کنار دستشور قرار دهید و هر وقت لیوان شما از آب نمک خالی شد مقداری آب نمک از ظرف نوشابه خانواده در داخل لیوان ریخته و از آن استفاده کنید.
این تحقیق به مدت سیزده سال توسط آقای دکتر  روشن ضمیر   اجرا شده و هیچ گونه دندان خرابی ندارد و در ضمن، خود آب نمک سفید کننده دندان می باشد. در حال حاضر بیش از چهار سال است که اقوام، دانش آموزان، خانواده آنها، و عده ای از همکاران و همسایگان ایشان از این طرح استفاده می کنند و مشکلی ندارند.
اگر شما به خمیر دندان عادت کردید و نمی توانید آن را کنار بگذارید، دندان های خود را بعد از مسواک زدن حتمأ با آب نمک مسواک بزنید.

ادامه مطلب در پست بعدی

متن دو رنگ میباشد و در instant view تلگرام ناقص نشان داده میشود، لطفا در مروگر اینترنت لینک را باز کنید.

نظرات  (۲)

منم این مطلب رو شنیدم توسط یکی از اقوام که دیگه از خمیر دندان استفاده نمی کرد..باهاش مخالف بودم اما چون دلیل قانع کننده ای نداشتم چیزی نگفتم..
اینکه جرم گیری مینای دندان رو از بین می بره، صحت داره؟

پاسخ:
سلام
در این مورد در این نوشته به یاری خدا توضیح میدم

جرمگیری اگر توسط دکتر و برای فردی که جرمگیری لازم داشته باشه، به طور صحیح انجام بشه حتما حتما مفیده و مینا را از بین نمیبره.
سلام. ممنون از توضیحات و روشن گری تون در باره مسایل نادرستی که تو فضای مجازی در ارتباط با مسایل پزشکی منتشر میشه  در ضمن ‌مطالب وبلاگتون خیلی جالب وخوندنبه 
پاسخ:
سلام و درود
ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی