وبلاگ شخصی

چند قطعه برگه برای یاد داشت نوشته ها و خاطرات...

وبلاگ شخصی

چند قطعه برگه برای یاد داشت نوشته ها و خاطرات...

به نام ایرانی اسلامی ، به کام شیادی! (5)

دوشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۶، ۰۶:۳۲ ب.ظ

7- "زکات علم نشرآن است... ابوعلی سینا"

عجب! الان فکر کردی این مطالب پوچ و غلطتون علمه؟ لا اقل اینو درست مینوشتین. این جمله از امام علی نقل شده نه ابوعلی سینا!

من خطاب به شما از خطبه 87 نهج البلاغه قسمت هایی رو میذارم : " از میان بندگان، دیگرى است که خود را دانشمند نامد و از دانش در او نشانى نیست. مشتى افکار جاهلانه از جاهلان و گمراهیهایى از گمراهان فرا گرفته، بر سر راه مردم دامهاى فریب گسترده و سخنان باطل گوید و کتاب خدا را به رأى خود تفسیر کند و حقیقت را به مقتضاى هواى خویش به این سو و آن سو متمایل سازد. "

در آخر هم گفتن "امتحان کنید !" ادامه اش هم از زبان من اینه: فوقش میمیرین امتحان کنین! بعد کیه که جواب بده؟ فعلا بیا نمک های عطاری من رو بخر! من کشفیات زیادی دارم. امتحان کنین!

در سامانه نظام پزشکی که گشتم دو تا دکتر مرد بنام دکتر روشن ضمیر موجود بود که هیچ کدوم در صفحات شخصی شون این مطلب رو منشر نکردن. و به نظر میاد این اسم به طور خیالی زیر متن نوشته شده.

این متن در تلگرام پخش شده بود و زمانی که دنبال این متن در صفحات اینترنتی جستجو کردم دیدم که با اسم  دیگر هم اینو منتشر کردن.و برخی قسمت هاش رو اصلاح کردن مثل ابوعلی سینا! احتمالا بین حکیمان سر کشفیات و سرقت علمی! دعوا شده. از جمله در این سایت لینک. جالبه


«اللّهم إنی أعوذُ بکَ اَنْ أضِلّ أو اُضلّ و اذلّ اَوْ اُذِلّ و اَظْلِم اَوْ اُظْلَم و... »

(یادآوری: متن نارنجی متنی هست که به اسم طب سنتی و... منتشر کردن و نظرم رو در مورد بندهاش باهاتون در میان گذاشتم )

هدف این نیست که بگم حتما و فقط مسواک و خمیر دندان لازمه. ولی بهداشت دهان یه مجموعه مهارته که باید کسب بشه و متخصصش صلاحیت آموزش این امر رو داره و نه یه سری مدعی و شیاد. به یاری خدا در نوشته های آینده اصول رعایت بهداشت دهان و دندان چه با مسواک و خمیر دندان و چه بدون آن رو توضیح میدم.

بنده دکتر مجید شاه مرادی هستم. جراح دندانپزشک. این نوشته ناقص است و طی چند روز این مجموعه پست رو کامل میکنم...

نظرات  (۲)

به نظرم دراین چند پست داره یکم به طب سنتى ظلم میشه اخه هر شایعه رو که نمىشه به طب سنتى نسبت داد این علم هم مثل طب جدید اساتید و علمایی متبحر و شناخته شده داره و در راس ان روایاتى است که از معصومین رسیده و هم چنین قانون و الحاوى و ذخیره خوارزمشاهى و کتب شناخته شده اگر مى خواهید نقد کنید باید اینها رو نقد کنید و در مورد اینها حرف بزنید البته در کل من هم قبول دارم که داره از دوطرف به طب سنتى ظلم میشه و نباید هر کسى رو  در این حوزه نظر میده حرفش رو قبول کرد همینطور حرف هر پزشک بى تجربه اى رو هم نمیشه به نظر پزشکى نوین نسبت داد و بعد کل پزشکى زیر سوال برد با همچین حرفى در البته در مورد دندان و  ترکیب شوینده ان هم در روایات اهل بیت و هم قدما طب سنتى بحث کرده اند که اینجا ازحوصله این بحث خارج است و باید تحقیق جامعى شود
پاسخ:
به خدا از ظلم پناه میبرم!
بنده که عرض کردم به نام ایرانی اسلامی منظورم اینه که "به نام" اینها این جوری دارن مطالب غلط به مردم میگن.
بنده هم اینجا گزاره ها رو بحث کردم و نه کسی را.
  • Mohammad Nasirzade
  • من هم خیلی جستجو کردم تا از صحت قضیه اطمینان حاصل کنم تا بالاخره بعد از مرارت بسیار مطالب شما رو پیاده کردم. ممنون. مطلب رو به اشتراک میذارم. 
    پاسخ:
    خداروشکر خواهش میکنم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی