وبلاگ شخصی

چند قطعه برگه برای یاد داشت نوشته ها و خاطرات...

وبلاگ شخصی

چند قطعه برگه برای یاد داشت نوشته ها و خاطرات...

رزیدنتی 1

يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۴۷ ب.ظ


مقدمه

اول اینکه آدم ببینه هدفش از رزیدنت شدن چیه؟دنبال چیه؟

صدی، نود! برای پول و پوز هست. که به نظرم در نهایت به جای خوبی نمیرسه. میتونین میزان رضایتمندی دوستان attend و فارغ التحصیل دوره های تخصص رو جستجو کنین تا ببینین.
شاید یه کارمند ساده یا یک عمله بیشتر از زندگی اش راضی و خوشحاله تا دکترهای متخصص. که عمدتا ناراضی و افسرده هستن و قرص های روانی میخورن.

دوم اینکه باید یه سری چیزا رو بپذیری و دیگه حرص نخوری:
- این که در مملکت ما برای افراد بیشتر از این که به توانمندی ها و شایستگی ها اولویت بدن، به پول و پارتی اولویت میدن و این در بیشتر سطوح وجود داره.
- این که حلقه ی انحصارطلبانی که از افراد نخبه و توانمند بخاطر به خطر افتادن منافع و مناصب شون میترسن، همواره در جهت حذف شما حرکت و اقدام میکنن.(خیلی خوشحال میشن از ایران گم شی بری خارج!)
- این که انواع سهمیه ها مثل 1- سهمیه شاهد و ایثارگر و رزمنده و خانواده رزمنده که شش ماه جبهه رفته و... (احتمالا چندسال دیگه سهمیه follower های پیج های شهدا و ایثارگران!) 2- سهمیه مناطق محروم و 3- مزایای بچه های هیات علمی و دکترها (که شدیدا از فقر و کمبود امکانات رنج میبرن!) (و مثلا دامپزشکی یاسوج را تبدیل به دندانپزشکی اصفهان میکنه) همیشه بر منی که مثل بی..ب شب و روز درس خوندم و جون کندم (و در زمینه علمی از چندین وزیر تقدیر نامه دارم) اولویت دارن و مقدم هستن. و بر شمایی که سهمیه ای نداری نیز.
   در دندانپزشکی در همه رشته ها و دانشگاه ها مجموعا حدود 300 تا صندلی برای تخصص هست که صدتا مال سهمیه شاهد و ... است. صدتا مال سهمیه منطقه محروم است . در نهایت صد تا برای بقیه ای که سهمیه ندارن باقی میمونه. یعنی در هر دانشگاه و در هرشته معمولا یک نفر بدون سهمیه است و بقیه ظرفیت پرشده.

سوم اینکه مثل کنکور موسسه های معروف صادق نیستن.(حالا تو کنکور خیلی کلاهبرداری هست، اینجا اینقدر دیگه دزدن که اونا دیگه صادق محسوب میشن!)
اینجا احتمالا یه سری آدم گشنه ی حریص و پست مسئول مالی هستن! مثلا کتاب cdr دندانپزشکی که 20-30 هزار تومن هست رو کپیpaste کرده (حتای غلط تایپی اش هم مثل cdr هست) و به اسم جزوه موسسه نیم میلیون تومن میفروشه. بعد هم میگه راضی نیستم کپی کنی و اسم خدا پیغمبر میاره.
چند تا جزوه و فیلمش رو به چهار پنج میلیون تومن بهت فروخته و سر یک سال همه ی دسترسی ات به فیلم ها که اینترنتیه رو قطع کرده و میگه باید برای همون پارسالیا(نه جدیدش) که خریدی چون یک سال گذشته دوباره مقداری پول بدی.(توی عمرم چنین چیزی نه شنیده و نه دیده بودم)
نیم میلیون تومن برای دوتا آزمون جامع گرفته، و به اسم اینترنتی نه سوال ها را داده که داشته باشیم و نه جواب سوالات رو داده و در آزمون آخری حتی رتبه هم نزد. اسم اش هم موسسه پارسه است.
یکی دیگه میگه مشاوره رایگانه وبعد که میگی تهران نیستم میگه برای سی دقیقه مشاوره تلفنی، 150 هزار تومن میگیرم. برو بمیر! اسمش هم ماهانه
خلاصه واقعا براشون متاسفم که اینقدر سطح شون پایینه و کوچیکن. شما موسسه ها اگه اینو میخونن از حقیر به یاد داشته باشین که هیچ وقت بزرگ نخواهید شد، چون قواره تون کوچیکه. این از قوانین کائناته

حالا این سه تا برای اولین پست بسه!
https://t.me/joinchat/BcLWSQ332z1PrrPr-b1x8w

نظرات  (۱)

 قبولی برای رزیدنتی به یک طرف
قبولی در آزمون برد هم یه طرف دیگه
به کساییکه قصدرزیدنت شدن پیشاپیش خداقوت میگم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی